Lochem wandelgemeente van het jaar?

Door de inspanning van onze VVD wethouder dingt de gemeente mee naar de titel van Wandelgemeente van het jaar. Wandelkrant Te Voet en tevoetonline.nl maakten vrijdag 18 februari de namen van de drie genomineerde gemeentes bekend. Naast Lochem zijn dat de gemeentes Rhenen en Meerssen. Wie een jaar lang de titel mag voeren wordt grotendeels bepaald door publiekstemmen. Het oordeel van de vakjury is uiteindelijk doorslaggevend.

“Het is een fantastische kans om ons nog meer als wandelgemeente op de kaart te zetten”, zegt wethouder Eric-Jan de Haan. “Onze gemeente is uniek in haar veelzijdigheid. In elke kern zijn er wel mooie routes te wandelen. Heel vaak uitgezet door enthousiaste vrijwilligers. Wat is er dan mooier dan dat daar landelijke aandacht naar uitgaat?”

Om mee te kunnen doen moest er een enquête over wandelvriendelijkheid ingevuld worden. Deze vormt samen met een korte motivatie de bron voor de nominatie. Van de ongeveer 40 inzendingen werden drie gemeentes uitverkoren. Redacteuren van Wandelkrant Te Voet gaan op pad om een artikel te schrijven over een route in elke genomineerde gemeente.

Stemmen
Na publicatie van de artikelen kunnen lezers van het magazine of de onlineversie tevoetonline.nl tussen 8 maart en 10 april hun stem uitbrengen. De vakjury kiest de uiteindelijke winnaar.

Landgoed De Velhorst (foto: Jorrit van de Kolk - Achterhoek Toerisme)